nedelja, 21. september 2014

Varimo skupaj: Armin


Nova rubrika na vidiku - Varimo skupaj. Kot prvi se nama je pri kuhanju pridružil Armin. Veliko piva je preteklo v naši skupni družbi že v preteklih letih in njegovo zanimanje o kuhi piva sega že v leto 2009, ko smo prvič poizkušali z ekstrati. Spodobi se da takšnega pivoljuba povabimo na kuho!
Seveda je takoj potrdil udeležbo in se nama pretekli vikend pridružil z rahlo zamudo. 
Da na kratko razložim zakaj se gre "Na obisku". Kandidati morajo seveda v osnovi spoštovati pivo in zaželeno tudi konzumirati pivo :) . S takšnimi obiski želiva kolegom približati domače pivovarstvo, jih informirati o različnih stilih piva in predvsem slišati kakšen okus ima najino pivo. No na koncu gre pa seveda za druženje ob kozarcu dobrega piva! p.s. včasih pride prav tudi kakšna dodatna roka ;)
Kot edini pogoj za udeležbo na skupnem kuhanju je kratek zapis o samem obisku.





To pot smo zakuhali Zasavski Indian Pale Ale - ZIPA ;) Kot vedno smo najprej pogreli vodo, Arminu predstavili sestavine (tokrat z frišnim hmeljem - hvala DLDP). Ob tem se moram zahvaliti Primožu za "rentanje" mlinčka, kajti še vedno čakamo na pošiljko. V uporabi je bila že nova vrečka izdelana iz zavese, ki se je presenetljivo dobro odnesla, kljub Patrikovi predimenzioniranosti.
 Malo je ponagajala temperatura, zaradi precejšne mase sladu. S skupnimi močmi smo izprali še preostanek sladkorja in ecimov iz sladu, ter naredili jodovo reakcijo - uspešno.


 Tudi tokrat se je uporabila voda iz vodovoda. Ob čakanju na vrenje smo na hitro zalaufali roštilj in si privoščilo malico. Pivino smo ohladili in jo pretočili v fermentor. Kako pa je postopek videl Armin pa si lahko preberete spodaj ;)




Pred kratkim me je Renee presenetil z obvestilom. Medtem ko mi je stresal roko mi je povedal, d
sem bil »izžreban« za prvega zunanjega preizkuševalca piva, ki ga v zadnjem času vari in preizkuša z
Patrikom. Povedal mi je še, da me bo o točnem datumu še naknadno obvestil, sodeloval pa naj bi pri
celotnem postopku varjenja, kar poteka približno pet do šest ur.
V soboto sem dobil sporočilo od Reneeja, v katerem me je obvestil, da se pivo vari jutri, začne se
okrog 12:00, poskrbljeno je za hrano in pijačo. Super! Odgovorim mu, da bom malo zamudil.
Do Reneeja sem prišel ob enih. V garaži na mizi sem opazil dve približno 30 literski posodi, v eni
je bila neka mreža z nekakšno brozgo, opazil sem še merilnik temperature (za katerega v tistem
trenutku sploh nisem vedel kaj meri), tehtnico in nekaj vrečk z neznano vsebino. Renee je odhitel po
piva za testiranje, medtem mi je Patrik nahitro razložil kaj in zakaj so različni predmeti na mizi.
 Tako sem izvedel da merilnik tempretature meri trenutno temperaturo tekočine v posodi, v kateri
se prekuhavajo sestavine , zavite v neko mrežo in namočen v vodo. Povedal mi je še ogromno drugih
podrobnosti, ki ji si jih lahko preberete v kakem opisu postopka varjenja piva. Po končani predstavitvi
me je Renee že čakal z pivi za preizkušanje. Opozoril me je da to niso taka piva, kot samo jih vajeni
piti v lokalih. Tako smo začeli z preizkušanjem. Piva so bila zelo zanimivih okusov. Nagibal sem
kozarce in poskušal čim dlje zadržat okus in vonj piva, da bi potem lažje odgovoril na vprašanje »Kak
se ti zdi?«. Težko opišem posamezne okuse ker imam premalo znanja in izkušenj z izdelavo piva,
lahko pa povem da mi je bilo vse skupaj všeč. Od postopka in načina varjenja do okusov, vse je bilo
novo in zanimivo. Piva so imela zanimive okuse. Navdušen sem nad tem, da je možno pivo variti tudi
brez izjemno drage opreme, za lastno veselje in preizkušanje. Ob pogovoru in delu je čas hitro minil
in kmalu je prišel trenutek, ko je bilo potrebno pivo prelit v fermentacijsko posodo in s tem zaključit

postopek varjenja. Vesel sem, da se nekdo, ki ga poznam ukvarja z samostojnim varjenjem piva.
Upam, da bom lahko kmalu pil pivo zasavske pivovarne.

Hvala Arminu za obisk ;) 


2 komentarja:

  1. Zdravo.
    Vajine dogodivscine obcasno prebiram, in vidim da vama ni dolgcas :) tudi mene zanima varjenje piva, oz.biab metoda varjenja. Sam ze nekaj casa prebiram razne forume, ipd., vendar bi rad to v bliznji prihodnosti tudi sam poizkusil. Se prej pa bi rad to videl v zivo. Tako da ce bo plac, pa volja, se priporocam za kaksen ogled varjenja :)
    Lp, Mario S.

    OdgovoriIzbriši
  2. Srečno!
    Ja seveda z veseljem! Prosim te da mi pustiš svoje kontakte in ti sporočiva naslednji termin varjenja. r.vozelj@gmail.com
    lpR

    OdgovoriIzbriši