nedelja, 26. oktober 2014

Dogaja se; Sejem Pivo in plodovi narave

Včeraj dne 25.10. je potekala v BTC od 9. ure dalje prireditev z imenom Sejem Piva in plodovi narave. Nekaj nakupov sem prijetno združil tudi z obiskom sejma. Približno ob enajsti uri je bilo na sejmu že pestro dogajanje. Predstavilo se je kar nekaj ponudnikov raznovrstnih izdelkov in med njimi tudi 6 pivovarjev, en uvoznik in trgovina Pivoljub.

Celotno prireditev je z svojim karizmatičnem glasom povezovala in komentirala Marija Merljak. Moj čas sem posvetil predvsem ponudnikom piva, prisotni so bili;


Ker ni možno okušanje prav vseh piv (vožnja avtomobila) sem se odločil najprej pregledati ponudbo vseh in nato preizkusiti le nekaj zvarkov domačih mojstrov. Prvi postanek sem opravil pri Bio Pivu prav zaradi želje po obisku njihovih prostorov. Kajti so eni izmed redkih v Sloveniji ki imajo opremo slovenskega proizvajalca. Kotel imajo kapacitete 250l in njihovo pivo se polni v 0.33l flaške, ki so na sejmu stale 1.5€. Slad kupujejo v Nemčiji od bio proizvajalcev, prav tako pa imajo certifikat eko kmetije. Bio hmelja zanimivo ni za dobiti v Sloveniji tako da ga iščejo izven naših meja. Trenutno sta v ponudbi dve vrsti piva ale z dodatkom rožmarina in pa lager pivo (tudi z medom). Več o njihovem pivu in pivovarni po ogledu v Tržiču.


Pivovarno Vezir sem preskočil zaradi preizkušanja njihovih piv na Ljubljanskem festivalu piva. Ustavil sem se pri mariborski pivovarni in pivnici Zupančič. Degustirano sem dobil temno lager pivo, varijo pa tudi svetlo pivo. Njihova oprema je bila narejena po naročilu v Mariboru, varijo pa po lastni recepturi. Mogoče ko pot zanese na Štajersko se oglasimo v pivnico na kratek ogled. Na festivalu so nudili točeno pivo, saj piva ne flaširajo v steklenice.


Zaradi radovednosti sem preizkusil tudi konopljino pivo, ki vsebuje 5% ekstrata konoplje. Okus ni prepričal mojih brbončic tako tudi ni povečal mojega zanimanja. Podjetje je samo uvoznik piva.


Naslednja pivo za degustacijo je bilo Adam Ravbar. Pivo že poznam in sem degustiral malo pivo. Ker pa je to najbližja pivovarna Zasavju sem se dogovoril za ogled njihovih prostorov. Tako sem prejel prijazno vabilo, da se lahko udeležim varjenja piva, ki v večini časa poteka že zgodaj zjutraj. Ravbar je prva pivovarna v Sloveniji od leta 91, če se ne motim. Ponavadi varijo dvakrat tedensko odvisno od povpraševanja in imajo nemško opremo na kateri varijo svetlo in temno lager pivo.


V vmesnem času je potekala predstavitev vsake stojnice z Marijo Merljak. Ob tem sem spoznal predsednika društva pivovarjev Slovenije Albina Hozjana, ki je tudi lastnik pivovarne Štajerc v Mariboru. Društvo vključuje in povezuje preko štirideset pivovarjev. Eno izmed njihovih prizadevanje je tudi vpeljava nacionalne poklicne kvalifikacije pivovar/pivovarka. V tem času pa dokončujejo tudi pripravo smernic za male pivovarje, ki jih bodo poslali na ministrstvo za živiljstvo. Kajti trenutna zakonodaja in tolmačenje le te je popolnoma različno po celotni Sloveniji. Upajmo, da bodo birokratski mlini to pot mleli hitro!
Po daljšem pogovoru z g. Hozjanom je ura priganjala proti domu. Prvi festiavl v BTC-ju je bil mogoče res manj obiskan v primerjavi z Ljubljanskim festivalom piva ali Festivalom burgerjev in piva, vendar idelana priložnost za preizkušanje in srečanje tudi ostalih pivovarjev iz Slovenije, ki delujejo že mnogo let.

Srečno!

Ni komentarjev:

Objavite komentar