sobota, 8. november 2014

Varimo skupaj; Matic

Tokrat sva na obisku gostila Matica, ki se je javil za preizkus najinega piva na facebooku. Z veseljem sva ga povabila v najino varilnico :) . Njegov doprinos pa ni samo spodnji zapis in iskreni komentarji o pivu, temveč tudi spodnje slike. Hvala za trud in nazdravje z pivom Maticem čez dobre tri tedne.

Da na kratko razložim zakaj se gre "Varimo skupaj". Kandidati morajo seveda v osnovi spoštovati pivo in zaželeno tudi konzumirati pivo :) . S takšnimi obiski želiva kolegom približati domače pivovarstvo, jih informirati o različnih stilih piva in predvsem slišati kakšen okus ima najino pivo. No na koncu gre pa seveda za druženje ob kozarcu dobrega piva! p.s. včasih pride prav tudi kakšna dodatna roka ;)
Kot edini pogoj za udeležbo na skupnem kuhanju je kratek zapis o samem obisku.


Kako pa je videl varjenje Matic pa si preberite spodaj!


Obisk pri pivoljubiteljskih pivovarjih. 
Torej kako začeti opisovati nekaj takšnega kot je obisk domače proizvodnje piva. Lep začetek je morda, da se takoj dekleriram kot bežni poznavalec piva, nikakor ne izvedenec in zato me je povabilo na pivo-proizvodnji večer malce presenetilo.
Ampak kljub temu, da nisem imel velike predznanja o vrstah piva, mi je bila izkušnja nadvse zanimiva. Deležen sem bil namreč veliko več kot samo vloge pasivnega opazovalca, dobil sem še serijo učnih seans, da so me nadgradili iz bežnega poznavalca piva v pasivnega podstrokovnjaka (z možnostjo nadgrajevanja znanja). Spoznal sem kakšno pivo bomo proizvajali in kako je le to vmeščeno v svetovno periodično tabelo svetovnih piv. Bilo je indian pale ale, če koga zanima.
Bila je torej prava kombinacija teorije ter prakse in seveda kot se spodobi za moderni izobraževalni proces je bilo slednje več (in tudi bolj zanimiva). Potem ko sem spoznal kaj točno se daje v običajno proizvodnjo piva in kateri koraki sledijo kateremu postopku, ki je del nevem katerega recepta, je sledilo še potrpežljivo kuhanje in pretakanje.
To so bili tudi trenutki, ko se je degustiralo prejšnje različice piv. Degustirali smo »Cizeja«, ki je poimenovan po prejšnjemu častnemu gostu pivoljubiteljskega proizvodnjega večera (Menda bo tokratna različica imenovana po meni, kar si tudi štejem v čast). Toda ni šlo le potešitev žeje, bilo je tudi veliko odkrite izmenjave mnenja glede kakovosti tiste dotične različice njunega piva. Razprava je nanesla tudi na bolj široke pogovore o njuni dejavnosti in načrtih, o katerih sem tudi z zanimanje prisluhnil (toda jih seveda ne bom razkril #poslovneskrivnosti ;) ).
Sledilo je še pokušanje in primerjanje različnih verzij piva med seboj, kar se je redno prekinjalo z delom na tokratni verziji. Po nekaj takšnih prekinitvah je bila nova bera piva pripravljena in se je pospravila na hladno kjer bo zorela in dozorela, tako kot dozorevata tadva pivovarja s svojim znanjem in delom.
Vsekakor pa upam da bosta vztrajala, tako da naslednjič, ko bom vstopil v gostilno in rekel Srečno! to ne bo le pozdrav temveč tudi naročilo kaj si želim na šanku.

Torej Srečno! (pa ne za večno)

Matic Poropatič














9 komentarjev:

  1. Pozdravljen!

    V kolikšnem času se prične fermentacija (aktivnost vehe) glede na to, da kvasa ne rehidriraš?

    OdgovoriIzbriši
  2. Meni se začne aktivnost vehe po približno 6 urah, ker vedno rehidriram kvas in dobro aeriram pivino z pretresanjem fermentorja.

    OdgovoriIzbriši
  3. Rehidracija kvasa se mi zdi smiselna, saj s tem skrajšamo lag fazo, ki je kar se okužb tiče najbolj kritična, po drugi strani pa z pretresanjam fermentorja ravno povečamo možnosti za okužbe, saj v fermentor tako ali drugače zajamemo nesterilen zrak, potem so tu še spoji (pipca in pokrov), ki pri takšnem nesofisticiranem sistemu ne tesnijo ravno topšit in v kolikor pretresujemo še povečujemo možnost da bo kaj popustilo in s tem bomo vnesli mikriče iz okolja. Tako se zdaj ravnamo tako, ko je enkrat pivina ohlajena, čim manj drkamo ta fermentor, se držimo načela ne diraj lava dok spava :))

    OdgovoriIzbriši
  4. Prav aeracija piva pospeši delovanje kvasa, ki potem dominira nad ostalimi organizmi v pivini. Naredil sem preko 30 batch-ov in vedno z aeracijo kvasa in poštenim aeriranjem pivine pa do sedaj nisem imel še nobene okužbe pivine (trkam!!!)1
    Ne predstavljam pa si, da bi brez aeriranja pivine dosegel predvideni FG.

    OdgovoriIzbriši
  5. Se strinjam areacija piva skrajša laga fazo, vendar tehnika je problem, pretresavanje fermentiča... sama sma razmišljala o sistemih vpihavanja kisika, ali komprimiranega zraka preko 0,22 mikroskega filtra, vendar se je izkazalo da tudi brez tega gre, rezultatat je ok. so far so good. V prihodnosti, pa z bolj dovršeno opremo pride tudi areacija pivine s neko sterilno tehniko...

    OdgovoriIzbriši
  6. Danes sem stekleničil 40l stouta, ki sem ga prvič fermentiral v steklenem fermentorju - opleteni balon.. Kupil sem tudi avto sifon, da mi pri pretakanju v posodo za stekleničenje pivine potegne čim manj usedline. Moram reči, da se super obnese.

    OdgovoriIzbriši
  7. Sliši se res zakon, kje ste kupili avto sifon? midva sma ga iskala po sloveniji, pa ni bilo uspeha :))

    OdgovoriIzbriši
  8. Naročil sem ga iz anglije z kolegom, da je bila cenejša poštnina.

    OdgovoriIzbriši